Dežurni telefon: +381 61 63 84 071
Bilbordi kojima je cilj zaustavljanje trgovine ljudima
(Fotografija: Tom Tingle/The Arizona Republic)
Viktorija je napustila svoju domovinu Moldaviju da bi sledila svoj san o boljem životu kao konobarica u Grčkoj. Želela je da pomogne svojoj porodici, i izbegne loše uslove rada u lokalnoj pekari. Onda je sve krenulo po zlu.
Borba protiv trgovine ljudima dobiće vidljiv podsticaj u Valiju, u narednih osam nedelja, kampanjom koja nastoji da podigne svest o ovom problemu postavljanjem desetina bilborda u metro oblasti Feniksa.
Ovih 60 bilborda dizajnirani su tako da iskoriste ozloglašenost predstojećeg Super Boula, upozoravanjem zajednice da ovaj zločin postoji, kaže Bredli Majls, generalni direktor Polarisa, grupe za borbu protiv trgovine ljudima, kojoj su Institut Mekejn i Clear Channel Outdoors partneri u ovoj inicijativi.
Priča da se žene i devojčice u rekordnom broju prisiljavaju na komercijalan seks tokom Super Boula odbačena je od strane istraživača, koji tvrde da ne postoje dokazi koji ukazuju na značajan porast u seksualnoj eksploataciji u odnosu na bilo koji drugi dan.
Iako se trgovina ljudima javlja i tokom Super Boula, to je problem koji je prisutan svih 365 dana u godini, kaže Majls. “Ovo je važna kampanja, i pogodan trenutak da se podigne svest o trgovini ljudima u Arizoni, ali i van nje”, rekla je Sindi Mekejn, kopredsedavajuća Saveta za borbu protiv trgovine ljudima Arizone. “Ovo je nastavak rada na borbi protiv tog velikog problema, i pokušaj da se napravi razlika.”
(Fotografija: Tom Tingle/The Arizona Republic)
Bilbord je predstavljen tokom konferencije za novinare na temu seksualne eksploatacije u Feniksu, u sredu 7. januara, 2015. godine
Gradonačelnik Feniksa, Greg Stanton, rekao je da ovim problemom treba da se bave svi, a ne samo oni koji sprovode zakone, i da je saradnja između neprofitnih organizacija i kompanija tokom rada na ovoj kampanji dobar primer za to.
“Borba protiv trgovine ljudima odgovornost je svakog pojedinca”, rekao je on.
Dajen Veres, predsednica Clear Channel Outdoor grupe koja je sponzorisala elektronske bilborde, na kojima se prikazuju činjenice i statistički podaci o trgovini ljudima, kaže da su oni dizajnirani da dosegnu veliki deo zajednice. Bilbordi imaju za cilj da podstaknu žrtve da potraže pomoć, kao i da svakoga ko je bio svedok ovog zločina podstaknu da ga prijavi, kaže ona. Karolin Džouns je među onima koji su povratili svoju slobodu, nakon što je, kako kaže, bila žrtva seksualne eksploatacije, i smatra da su ovi bilbordi pametan način da se pruži znanje o ovom problemu, i pomogne žrtvama.
“Sada imamo grupu u Feniksu koju nismo imali kada sam ja imala 15 godina”, kaže Džounsova, koja sada radi za StreetLightUSA, program koji ima za cilj da iskoreni silovanje dece zbog profita. “Imamo mesta na koja možemo da odemo. Imamo ljude koji će se boriti za nas”
Za NVO Atina text prevela Marija Pantelić
Text u originalu možete pronaći ovde:
http://www.azcentral.com/story/news/local/phoenix/2015/01/07/
billboards-aim-to-stop-human-trafficking/21398447/