BIZLife: "Uvežbavali su recept mesecima i stvorili bejgl na srpski način"

Uvežbavali su recept mesecima i stvorili bejgl na srpski način

BIZLife 
07:42 Beograd, 11/06/2018

Bagel Bejgl je socijalno preduzeće izniklo iz udruženja građana Atina. Trenutno u radnji delikatesne sendviče i kolače pravi osam žena. Recepte su usavršavali dok nisu postigli ukus koji su zamislili a svoje proizvode prave od najkvalitetnijih namirnica. Veruju da je ovo pravi način i prilika da steknu znanje i iskustvo kako bi lakše došli do posla.

„Socijalno preduzeće Bagel Bejgl počelo je sa radom 2015. godine. Dobili smo investiciju u iznosu od 22.000 evra iako je biznis plan iznosio 46.000 evra. Morali smo da smanjimo troškove. Nismo iznajmili lokal na prometnom mestu, već ovaj u Knez Danilovoj. To se pokazalo kao dobra odluka jer su nam fiskni troškovi bili niski. Kupili smo pekarsku mašinu, mikser, stolove i tako smo krenuli. U  međuvremenu smo unapređivali i opremu i proizvode. Sad imamo profesionalnu peć i frižidere ali i dalje unapređujemo poslovanje“, priča Marijana Savić, direktorka udruženja Atina koje se bori protiv trgovine ljudima.

Ideja da se bave proizvodnjom ovog peciva bila je inicirana činjenicom da na tržištu Beograda toga nije bilo. Vežbali su puno kako bi usavršili recept prikupljajući razne recepture punih osam meseci.

„Probali smo više stotina recepata dok nismo pronašli onaj koji nam se dopada. Svoj ukus proverili smo tako što smo ljudima koji su iz Amerike ponudili da probaju jer oni to jedu svakodnevno, kao mi burek. Oni su nam dali neke sugestije koje smo usvojili. Recepte smo učili preko interneta, probali, vežbali i usavršili. Koristimo sastojke koji se koriste u najboljim bejgl šopovima“, priča Marijana.

Testo za bejgl se mesi dugo kako bi se razvio protein koji daje posebnu vrstu ukusa. Oblikuje se ručno i ostavlja do 18 sati u frižideru da se lagano diže. Nakon toga se kuva u vodi oko 30 sekundi a zatim peče i od njega se prave slani i slatki sendviči i delikatesi.

„Ono o čemu strogo vodimo računa je da kupujemo najkvalitetnije sastojke. Namirnice kupujemo uglavnom od malih domaćih farmi. Kajmak, recimo, kupujemo na jednoj porodičnoj farmi pored Valjeva. Tako je i sa drugim namirnicama. Trudimo se da se međusobno povežemo i podržavamo jedni druge“.

Marijana kaže da najveći promet imaju od keteringa koje prave za razne koktele, rođendane, škole, firme. Svoje poslovanje polako proširuju i na ponudu namenjenu restoranima i kafe barovima. Na to će se fokusirati i u budućnosti.

„Nama je ovo četvrta godina rada. Planiramo da napravimo strategiju za naredni period. Voleli bismo da povećamo proizvodnju bejgla i da počnemo da prodajemo na veliko. To je jedan aspekt razvoja. Takođe smo već počeli, i to ćemo širiti, da služimo bejgl u restoranima, kafićima, barovima koji su za to zainteresovani“.

Vojvotkinja od Kornvola Kamila, supruga princa Čarlsa, tokom boravka u Beogradu, posetila je udruženje Atina i Bagel Bejgl šop. Marijana kaže da je to za njih bila velika čast jer su prepoznati kao organizacija koja pokreće promene.

Firma Bagel Bejgl jedna je od pobednica konkursa „Ideje za bolje sutra“, koji su sproveli UniCredit banka, UniCredit fondacija, Fondacija Ana i Vlade Divac i Smart kolektiv.

Sredstva dobijena na ovom konkursu iskorišćena su za unapređenje poslovanja, zapošljavanje stručne osobe za razvoj ponude keteringa, unapređenje brendinga proizvoda i razvoj dizajna kartonske ambalaže koja može da se reciklira.

Izvor: BIZLife

Piše: Tanja Njegomir